Heb je eventuele problemen besproken met de betrokken arts, hoofdverpleegkundige of diensthoofd, en vind je samen geen oplossing? De ombudspersoon is een schakel tussen de patiënt en/of zijn familie, en het ziekenhuis. Je kan je als patiënt, familie, bezoeker of huisarts wenden tot de ombudsdienst:
- voor vragen naar aanleiding van je bezoek of behandeling in ons ziekenhuis
- voor het formuleren van suggesties, bemerkingen, klachten
- voor vragen met betrekking tot de patiëntenrechten in AZ Sint-Blasius.
De ombudspersoon informeert jou voor en na de behandeling van je klacht en probeert op een constructieve manier samen met jou en de betrokken medewerkers tot een antwoord, oplossing of consensus te komen. Klik verder voor het volledig huishoudelijk reglement van de ombudsdienst.
Je kan de ombudsdienst bereiken
- via dit elektronisch invulformulier.
- via ombudsdienst@azsintblasius.be
- telefonisch op 052 25 28 68
- via de post: AZ Sint-Blasius, t.a.v. de ombudsdienst, Kroonveldlaan 50, 9200 Dendermonde
Beoordelingen en suggesties
Om onze dienstverlening in de toekomst nog te verbeteren, vernemen wij graag hoe je ervaringen geweest zijn.
- Was je opgenomen in het ziekenhuis? Daarom vragen je om op het einde van je opname een beoordelingsblad in te vullen. Na het invullen kan je het formulier afgeven aan de verpleegpost, aan de dienst Onthaal, per post opsturen of als ingescand document doormailen.
- Was je in het ziekenhuis voor een onderzoek, een consultatie, of een behandeling zonder overnachting? Dan krijg je via mail enkele vragen over je tevredenheid. Jouw antwoorden worden online geregistreerd via Mynexuz, op een volledig beveiligde manier.
- Heb je suggesties voor ons, om de kwaliteit van onze zorg of dienstverlening te verbeteren, dan nodigen we je graag uit ze te mailen naar ombudsdienst@azsintblasius.be. Meer weten over ons kwaliteitsbeleid? Lees het hier.
Hartelijk dank! Jouw feedback helpt ons, om onze zorg en dienstverlening te blijven verbeteren.
Alle gegevens worden vertrouwelijk behandeld.